OVER

LICHAAM

VERBINDING STEM-LICHAAM

WORKSHOPS

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lichaam

Spanning en pijn kunnen door veel factoren veroorzaakt worden. Bert werkt via manuele en cranio technieken met het lichaam om spanning en pijn te reduceren.

Veel mensen kennen cranio technieken niet. Cranio is de afkorting voor Craniosacraal Therapie. Dat is een hele mond vol en het klinkt ook heiliger en grootser dan het is. Daarom noem ik het liever gewoon Cranio.

Cranio is een vorm van lichaamsgerichte therapie. Het werkt met het bindweefsel in je lichaam. Met Cranio wordt spanning losgemaakt maar leer je ook waarom die spanning juist daar zit.
Bindweefsel in je lichaam zijn de vliezen die rond je spieren en organen zitten. Het zit verspreid in heel het lichaam en is indirect met elkaar verbonden. Als daar spanning in zit dan is het logisch dat je daar last van kan hebben.

Cranio helpt om spanning te reduceren en te voelen waar je lichaam nood aan heeft.

We kunnen op twee manieren werken:

Structureel: Spanning en pijn reduceren in het lichaam.

Emotioneel: Emoties en stress worden opgeslagen in het lichaam. Dit uit zich in spanning (cystes) in het bindweefsel. Via het losmaken van dit bindweefsel kunnen we met emoties en stress aan de slag.

Slapeloosheid / rusteloosheid / overprikkeld / stress / futloos en vermoeid / burn-out / ademhalingsproblemen / depressie / hyperventilatie / fibromyalgie / emotioneel onstabiel